Üdvözöljük Csömör Nagyközség honlapján!
2018. október 24., szerda
2141 Csömör, Szabadság út 5. Tel.: + 36 28 544-020, fax: +36 28 544-040, e-mail: polghiv@csomor.hu
Akadálymentesített változat Kezdőlap

Igazgatási osztály

Vezető neve, elérhetősége:

Kovács Jánosné igazgatási osztályvezető
Telefon: 28/544-026
e-mail:  igazgatas.ov@csomor.hu

Tevékenységi kör rövid leírása

1. Az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok:

a)     
Ellátja az Ügyrendi és Közbiztonsági Bizottság, a   Népjóléti Bizottság, valamint a Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos szervezési és adminisztrációs feladatokat, tájékoztatással és ügyviteli közreműködéssel segíti az önkormányzati képviselők munkáját.

b)     
Elkészíti a bizottságok, valamint a képviselő-testület elé terjesztendő írásos előterjesztéseket.

c)      
A polgármester és a jegyző operatív vezetésével előkészíti és végrehajtja a képviselő-testület és bizottságai döntéseit (határozatok és rendeletek, kodifikációs feladatok).

d)
Ellátja a választással kapcsolatos szervezési, koordinációs, ügyviteli feladatokat.

2. Közigazgatási hatósági ügyek intézése és szolgáltatásokhoz való jutás megszervezésével a közigazgatási hatósági kötelezések végrehajtásával kapcsolatos feladatok.

Ügyek felsorolása:

a) Belügyi igazgatással kapcsolatos feladatok:

  • A népszavazással, választásokkal, népi kezdeményezéssel kapcsolatos jegyzői feladatok koordinálása.
  • Anyakönyvi igazgatási feladatok, születés, haláleset, házasságkötés anyakönyvezése, hazai anyakönyvezés.
  • Névváltoztatás, névmódosítás.
  • Állampolgársági eljárással, eskütétellel kapcsolatos feladatok.
  • Családi jogállás rendezése, teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele.
  • Hatósági bizonyítvány kiállítása állapot, vagy egyéb adat igazolására.

 b) Igazságügyi igazgatással kapcsolatos feladatok:

  • Hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok, hagyatéki és gondnoki leltározás.
  • A Polgári Törvénykönyvvel kapcsolatos birtokvédelmi feladatok.
  • A Polgári Törvénykönyvvel kapcsolatos feladatok: talált dolgok kezelése és nyilvántartása.
  • Közérdekű kérelmekkel, panaszokkal kapcsolatos feladatok.
  • Közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértése esetén induló hatósági eljárás.

 c) Kereskedelmi igazgatással kapcsolatos feladatok:

  • Üzletek működésével, üzletek bejelentésével kapcsolatos feladatok
  • Az üzletek nyilvántartásba vételével, üzletek engedélyezésével kapcsolatos hatósági feladatok.
  • Az üzletek működésének és a kereskedelmi tevékenység folytatására vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásának ellenőrzése, hatósági ellenőrzés.
  • Zenés táncos rendezvény rendezvénytartási engedélyezésével, nyilvántartásba vételével kapcsolatos feladatok.
  • Közhitelű hatósági nyilvántartást vezetése – az ügyfél kérelmére - a magánszálláshelyek idegenforgalmi célú hasznosításáról.

 d) Ipari igazgatással kapcsolatos feladatok:

  • Telephely-engedélyezéssel, bejelentésévelkapcsolatos feladatok.
  • Hatósági igazolás kiadása a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek tárolására alkalmas területről.

 e) Földművelésügyi, földügyi, növényvédelmi, állatvédelem és állattartási igazgatással kapcsolatos feladatok:

  • A jegyző földdel kapcsolatos feladat és hatáskörei.
  • Növényvédelemmel, belterületen parlagfű, gyomnövények elleni védekezéssel kapcsolatos feladatok.
  • Ebekkel, veszélyes ebekkel kapcsolatos feladatok.
  • Veszélyes állatok tartásával kapcsolatos feladatok.
  • Méhekkel kapcsolatos nyilvántartási feladatok.
  • Az állatok védelmével és tartásával, nyilvántartásával kapcsolatos feladatok.
  • Külterületi termőföldek vételi és haszonbérleti ajánlatának kifüggesztése.

 f) Környezetvédelmi feladatok:

  • Környezetvédelmi és természetvédelmi feladatok koordinálása.
  • Avar- és kerti hulladékok égetésével kapcsolatos hatáskörök.
  • Fák védelmével kapcsolatos feladatok.

 g) Hulladékgazdálkodással kapcsolatos önkormányzati feladatok:

  • Hulladékgazdálkodással kapcsolatos engedélyeztetési eljárások, szervezési feladatok.
  • Elhagyott hulladék elszállításával kapcsolatos feladat.

h) Szociálpolitikai és egészségügyi feladatok:

  • rendkívüli települési támogatások: újszülöttek támogatása, időskorúak támogatása, temetési és létfenntartási támogatás; elemi kár esetén támogatás,
  • rendszeres települési támogatások: lakhatási támogatás, létfenntartási támogatás, ápolási, gyógyszertámogatás, gyermeknevelési támogatás, bölcsődés korúak napközbeni ellátásának támogatása, hulladékkezelési közszolgáltatási díj támogatása,
  • tűzifa, 
  • tüdőszűrő-vizsgálat szervezésével kapcsolatos ügyviteli és technikai feladatok,
  • szolgáltatástervezési koncepció és esélyegyenlőségi terv elkészítése, s annak végrehajtása,
  • szociális Kerekasztal munkájának koordinálása,
  • önkormányzati tulajdonú lakások szociális és szolgálati jellegű bérbeadása
  • bölcsődei szolgáltatási feladatainak megszervezése

 i) Gyámügyi, gyermekvédelmi feladatok:

  • rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény megállapítása,
  • rendszeres nevelési segély,
  • hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet megállapítása,
  • BURSA HUNGARICA Önkormányzati Ösztöndíj pályázati eljárásának lebonyolítása.

 j) Köznevelési feladatok és tanügy-igazgatás

  • tanügy-igazgatási feladatokat:
    • közreműködik a KIR működtetésében,
    • ellátja a nevelési intézmények törvényességi felügyeletét.

 k) Ügyfélszolgálati feladatok:

  • átveszi a kérelmeket, beadványokat,
  • tájékoztatást ad hatósági ügyekben,
  • kezeli és árusítja a postától bizományba átvett illetékbélyeget,
  • felveszi a Hírmondóba a lakossági hirdetéseket,
  • felveszi a közműhiba bejelentéseket, állatorvosi hívásokat,
  • kifüggeszti a hirdetményeket.

 

Az Igazgatási Osztály felügyelete alá tartozik az iktatás és irattározás, a takarítás, kézbesítés, valamint a recepció felügyelete is.

Ügyintézők:

1. Bíró Katalin anyakönyvvezető, igazgatási ügyintéző
(anyakönyvi események, névváltoztatás, családi jogállás rendezése, állampolgársági eskütétel, hirdetmények felvétele, lakcímbejelentés, népességnyilvántartás, talált tárgyak kezelése)

Telefon: 28/544-036
e-mail:a nyakonyvvezeto@csomor.hu

2. Vadász László igazgatási ügyintéző
(ipar, kereskedelem, állatvédelem, állattartás, környezetvédelem, birtokvédelem, közösségi együttélés alapvető szabályainak betartatása)

Telefon: 28/544-034
e-mail: kornyezetvedelem@csomor.hu

3. Merczel Mercédesz igazgatási ügyintéző
(gyámügyi és gyermekvédelmi ügyek, hagyatéki, gondnoksági  leltározás, termőföldek vételi és haszonbérleti ajánlatának kifüggesztése)

Telefon: 28/544-026
e-mail: igazgatasioszt@csomor.hu

4. Tamás Lászlóné igazgatási ügyintéző (szociálpolitikai ügyek)

Telefon: 28/544-024
e-mail: szocpol@csomor.hu

Irattár:

1. Miklián Andrea irattáros

Telefon: 28/544-037

2. Vető Katalin irattáros      

Telefon: 28/544-037

Recepció:

Kovács János recepciós       

Telefon: 28/544-020
e-mail: recepcio@csomor.hu

Kapcsolódó dokumentumok:

Igazgatási osztály tájékoztatói, nyomtatványai



PDF

Aktuális téma

A szelektív hulladékot  szeptember 14-én  és 28-án pénteken viszik el.
A zöldhulladékot a Zöld Híd októberben NEM szállítja el. 

 

Üzenőfal

A Csömöri Hírmondó és a Légy Ott programmagazin október 26-án jelenik meg.

Időjárás